Ludwigsburg 2013

április 24, 2013

Március 10-én vasárnap indult el a kisbuszunk Németország felé, ahol már a ludwigsburgi testvériskolánk nagyon várt minket. A hosszú út alatt többször megálltunk pihenni és végül este hét órára megérkeztünk a szállásra. A hétfői napot szokás szerint az iskolával kezdtük, mégpedig a Carl-Schaefer-Schule-ban. A tárgyalóban találkoztunk a német diákokkal akikkel a projektmunkát csináltuk közösen. Csináltunk három csapatot és kitaláltunk minden csapatnak egy témát, amihez egy kérdőívnek megfelelő kérdéseket kellett kitalálni. A három téma az utazás, az étkezési szokások, és a divat volt. Délután a rossz idő ellenére tettünk egy kis sétát a ludwigsburgi tó körül, majd utána elmentünk bevásárolni. Kedden a piactéren találkoztunk egy másik osztállyal. A feladatunk az volt hogy mindenki a saját megcsinált kérdőívével járja a környéket és kérdezzen meg 20 járókelőt a hétfőn összeállított kérdőívek alapján. Habár sokan siettek, a német emberek nagyon kedvesek voltak velünk és hamar megcsináltuk a feladatunkat, így még egy kávéra is jutott idő a német diákokkal. A délután közös sportolással folytatódott, részt vehettünk egy testnevelés órán. Nagy röplabdázások után a kosarazás következett. Szerdán a Járási Tanácsot látogattuk meg, és egy filmet nézzünk meg Ludwigsburg járásról. A film után pedig a tanács étkezőjében ehettünk. A délutánt Porsche Museumban töltöttük ahol rengeteg jó autót láthattunk továbbá érdekes információkat olvashattunk róluk. Mivel a testvériskolánk egy szakmai iskola, így a műhelyekbe is betekintést nyerhettünk, megnézhettük milyen autókon tanulnak azok a diákok akik autó szerelőnek készülnek. Csütörtökön pedig mi magunk is dolgoztunk a műhelyben, egy rózsát csináltunk rézből a fiúk segítségével.Ludwigsburg gyönyörű barokk kastélyát is meglátogattuk, és egy kedves idegenvezető minden érdekes apróságot elmondott nekünk a szobáiról, és a kastély volt lakóiról. Pénteken nem volt más dolgunk csak begépelni és előadni a piackutatásunkat prezentáció formájában. Ez után a német diákok angol óráján is jártunk, egy német és egy magyar diák dolgozott együtt és csináltuk meg az angol feladatokat. A pénteki nap március 15-re esett, és ezen a napon adtuk elő az előadásunkat a német tanárok és diákok számára. Előadásunk témája az 1848-as forradalom és szabadságharc volt. Levetítettünk egy általunk készített kis filmet, majd bemutattunk egy prezentációt Petőfi Sándor életéről és pályájáról, és végül még néhány Petőfi verset is hallhattak tőlünk a vendégeink németül. A nagy meglepetés az volt, hogy a német diákok is készültek nekünk egy magyar mondókával. Szombaton uszodába mentünk, majd meglátogattuk Marbachot a kis falut ami a régi favázas házakról híres, tovább a Schiller szülőfaluja is. Stuttgartban is jártunk, vásároltunk és csavarogtunk a nyüzsgő sétálóutcában. Utolsó napunkat a stuttgarti Mercedes Museumban töltöttük, és délután pedig már csomagoltunk is. Hétfő hajnalban már készen álltak a bőröndök és reggeli után már indult is a buszunk hazafelé. Nagyon jó és élményekben gazdag hetet töltöttünk Ludwigsburgban, rengeteg új diákkal ismerkedtünk meg, új barátságokat kötöttünk, és természetesen régi barátainkkal is találkozhattunk. Szívesen gondolunk vissza erre az egy hétre, és ki tudja talán jövőre ismét ott fogunk állni a testvériskolánk kapuiban!