Ráckevei kirándulás

október 25, 2012

A 12. b osztály 2012. szeptember 21.-én Ráckevére látogatott. Ezen a szép, napsütéses pénteki napon, már hajnali fél kilenckor az Örs vezér téri metrómegállóban vártuk az időben felkelni képtelen későket. Mikor mindenki megérkezett, megvettük a péksütinket az útra, majd metróra szálltunk. A keleti pályaudvartól villamossal a Közvágóhídig, majd onnan a ráckevei HÉV-vel utaztunk. Minden fáradtságunk ellenére maga az út is szórakoztató volt. Célunkhoz érve a Penny-t vettük célba elsőként. Itt mindenki alaposan bevásárolt. Innen a szállásunk felé vettük utunkat. A hely meghitt és hangulatos volt ugyan, de tisztának épp nem volt nevezhető. Így a lányok takarításba kezdtek. Ezek után ellátogattunk a városka főterére, ahol egy verset hallgathattunk meg Ráckeve történetéről.

Később a Nagyboldogasszony - templomhoz is ellátogattunk. Az erről készült beszámolót Balázs Fruzsinától hallgathattuk meg. Megtudhattuk tőle, hogy ez az ország egyetlen ortodox temploma, melynek teljes belső terét freskók díszítik. Ez után sok egyéb érdekeset is láthattunk.
Este egy nagyon hangulatos kis pizzériában vacsoráztunk meg. Lágy zene szólt, meghitt félhomályban derengtek az éhes, vidám arcok. Az étel isteni volt, s a tanár úr még egy kis ajándékot is kapott tőlünk. Ezek után szabad program következett. Mindenki szabadon barangolhatott, voltak, akik egy esti kávéra ültek be, voltak akik sütivel fokozták jókedvüket, s voltak, akikről nincsenek pontos információink. A lényeg, hogy mindenki istenien érezte magát.
Másnap szép napsütéses reggelre ébredt a 12. b osztály, a lányok már korán felkeltek, hogy szépen elkészülődjenek, míg a fiúk az utolsó pillanatig lustálkodtak az ágyukban. Mindenki kialvatlanul ébredt, hiszen sorkerült rengeteg éjszakába, sőt hajnalba nyúló beszélgetésre. Kedves Major Tibor tanár úrnak sem sikerült kipihennie magát, hiszen sokszor zavartuk fel álmából hangos nevetgéléseinkkel. Ezért utólag is elnézést kérünk, de nagyon jól éreztük magunkat és ennek hangot is adtunk.
A reggeli nehéz ébredés után szépen rendbe raktuk a szobákat és összepakoltuk a csomagjainkat. Elindultunk reggeli után nézni és természetesen kávét fogyasztani. Miután mindenki megreggelizett lementünk a Duna partra, ahol tegnap még csak egy-két ember sétálgatott, ott most piac kapott helyet, telezsúfolva vásárlókkal, nézelődőkkel és természetesen a 12. b osztállyal.
Ezután átmentünk Csepel szigetre, ahol tettünk egy nagy sétát a jó levegőn. Majd elindultunk visszafele, jó nagy utat tettünk meg, kicsit el is fáradtunk. Megérkeztünk a szállásra, ahol a csomagjainkat hagytuk, szépen felszedelődzködtünk és elindultunk a buszhoz. Maradt még egy kis időnk a busz indulása előtt, így egy parkos részen leültünk és megpihentünk.
Amikor eljött az idő, feltápászkodtunk és elbaktattunk a buszmegállóig. A busszal csak két megállót mentünk pedig tudtunk volna még üldögélni. Amikor megérkezünk a HÉV-hez mindenki helyet fogalt magának és kényelmesen elhelyezkedett. Az út során beszélgettünk, de többnyire inkább pihentünk.
A villamos után már csak metróznunk kellett és már meg is érkeztünk az Örs vezér térre, ahol elköszöntünk egymástól és mindenki ment a maga útjára. Biztosan állíthatom, hogy legtöbbünk első dolga egy kiadós alvás volt, másnap már mindenki kíváncsian fürkészte a jobbnál jobban sikerült képeket. Nagyon jól éreztünk magunkat, köszönjük a tanár úrnak és a tanárnőnek, hogy elvitték az osztályt.