Az a híres neves Ludwigsburg…

május 31, 2017

Idén én kaptam a feladatot, hogy élménybeszámolót írjak a kis kilenc napos kirándulásunkról, amikor is 15 diák nekiindult meghódítani Németországot egy kis busszal, meg két kísérőtanárral, és az életben maradáshoz szükséges rinocérosz méretű bőröndökkel. J De mivel monoton és unalmas lenne, ha én regélném el az egész „tábor” történéseit, inkább beszéljenek maguk az élmények halmozói a tapasztalataikról:

Vémann Sára 10.c

Az egyik nap egy kémia-fizika órán vettünk részt. A tanárok különféle kísérleteket mutattak be, Irina tanárnő és Gergely tanár úr pedig tolmácsolt. Az én kedvencem az volt, amikor felrobbantottak egy lufit. Csak annyit mondtak előtte, hogy nyissuk ki a szánkat, ezért mindenki meglepődött a robbanásnál.”

Fatér Katalin 10.d

Délután a német diákokkal a műhelyben rézrózsát csináltunk. A németek nagyon segítőkészek voltak és mindent együtt csináltunk. "Munka" közben beszélgettünk és ismerkedtünk. Hosszú órák múlva kész lett az egyedi készítésű német rézrózsánk.

Kereszti Laura 10.d

„A német diákokkal együtt dolgoztunk egy közös projekten. Mindenki csoportokra oszlott. A következő feladatunk az volt, hogy az utcákat járva feltegyünk kérdéseket az embereknek. A búcsúesten pedig a napokban a projekt alapján készített prezentációt adtuk elő.”

Zsoldos Fanni 10.c

„Pénteken volt a leggyomorszorítóbb napunk, ekkor került sor ugyanis az arcokra könnyeket és nevetést csaló előadásokra a búcsúesten, amelyekre előzőleg mind izgatottan készültünk. Meglepetésműsorunk után előadtuk a prezentációkat is, melyeket a német diákokkal ütöttünk össze egy hangulatos csapatmunka során.”

Dobronyi Viola 10.c

„Stuttgartban meglátogattuk a Mercedes- múzeumot. A hatalmas épületbe belépve megkaptuk az okostelefonra hasonlító ’tourist guide’-okat is. Egy lift vitt fel minket az épület legfelső szintjére, ahonnan lefelé sétálva tekinthettük meg a különböző autókat. Legvégül az alsó szinten az eladásra szánt autókat "próbálhattuk ki". Felejthetetlen élmény volt ez a múzeumlátogatás, ahogy az idő többi része is, amit Németországban töltöttünk.”

Sziklai Petra 10.c

A hétvégén Heidelbergbe látogattuk el, ahol délelőtt a várat nézhettük meg. Ezután a városközpontba mentünk, ahol egy régi diákbörtönt és egy látványos, karácsonyi témájú boltot látogattunk meg. A nap többi részére szabadidőt kaptunk, hogy a városban nézelődhessünk. Mi egy hagyományos német ebédet kóstoltunk meg.”

Dolányi Márk 11.a

„Az utolsó napot, amit ott tölthettünk, pihenésre, szórakozásra fordítottuk.  Ellátogattunk a közeli vidámparkba, Tripsdrillbe. Szinte mindenre felültünk, mindent kipróbáltunk, de a csapat kedvence a nagy hullámvasút lett, mely szédítően jó élményekkel gazdagított minket, pedig volt bőven választási lehetőség a rengeteg, fantasztikus játék között.”